Office Maintanance

Kami juga berpengalaman menjaga dan menyelenggara sistem komputer untuk pejabat pejabat kecil mahupun besar, bagi kami, tiada yang besar dan kecil kerana semuanya sama penting dan setiap yang besar itu akan bermula dari yang kecil. Kami berpengalaman menjaga dari 1 unit komputer pejabat kepada 50 unit komputer pejabat dan kami terus mencabar kemampuan kami dan menaikkan taraf perkhidmatan kepada yang lebih baik.

Skop bidang dalam menjaga kesejahteraan sistem komputer pejabat pejabat ini sangatlah besar, di sini kami kecilkan skop bidang kepakaran kami selama pengalaman 3 tahun menjaga sistem komputer pejabat pejabat di Malaysia

1)  Menjaga dan menyelenggara sistem yang sedia ada


    Melalui pengalaman kami, kebanyakan syarikat  mempunyai rangkaian sistem komputer yang baik tetapi tidak mempunyai IT maintanance kontractor yang tetap, hal ini boleh menyebabkan masalah yang besar kerana dengan banyak tangan yang menjaga satu pejabat, segala setup dan penyelenggaraan adalah berlainan cara antara satu sama lain dan akan menyebabkan penyelenggaraan seterusnya lebih lama dan lebih tinggi kosnya.


Di sini kami mencadangkan agar syarikat yang mempunyai pejabat pejabat sebegini melantik seorang  yang IT maintanance kontraktor yang akan bertanggungjawab atas segala masalah sistem komputer. IT maintanance kontraktor ini mestilah seorang yang berkaliber, berpengalaman luas dan tidak mudah cepat panik kerana menyelenggara sesebuah pejabat memberikan tekanan yang sangat tinggi kerana sistem komputer adalah sesuatu yang wajib dan keperluan bagi sebuah syarikat. Sesuatu yang penting sebegini perlulah diselenggara secara berkala untuk memastikan yang ianya tidak akan mengganggu perjalanan sesebuah syarikat. Seperti yang kita maklum, Time is Money.

2) Setup pejabat baru dari kosong kepada satu rangkaian sistem komputer yang beroperasi sepenuhnya.

  Di sini kami berkemampuan menyediakan unit unit komputer/ laptop baru lengkap dengan software yang diperlukan. Kami juga boleh menyediakan printer, fax dan sambungan kepada internet. Kami juga dapat menguruskan dan membina networking dalam pejabat supaya perkongsian fail dapat dicapai sesama pekerja dan boss. Kami juga mahir dalam konsep centralized data menggunakan server.


Pada akhirnya sesebuah pejabat baru akan mempunyai beberapa unit komputer/ laptop yang diperlukan lengkap dengan software yang diperlukan dengan kebolehan menghantar e mail, melayari web, video conference, CCTV dan printing. Data dapat dikongsi antara satu sama lain di kalangan pekerja dan boss. Server akan menjadi perpustakaan untuk sesebuah pejabat di mana semua kerja, sumber dan lain lain perkara penting dapat dicapai oleh semua dengan mudah dan cepat, 


Dengan sistem begini, perkongsian fail melalui pen drive dapat dilupuskan. Workflow kerja lebih cepat 50%, penggunaan kertas berkurangan 30% dan masalah breakdown dapat diatasi sehingga 80%.


3) Menaiktaraf rangkain sistem komputer sesebuah pejabat

Comments

Popular Posts