Repair Screen Laptop HP Pavilion DV9000

Repair Screen Laptop HP Pavilion DV9000
Masalah sebelumnya - Skrin laptop ini kejap-kejap jadi hijau bila skrinnya di gerakkan ke depan dan belakang. Anda boleh lihat simptom tersebut seperti di bawah :

Video kerosakan

Jika anda menjadi tuan kepada laptop ini tentu anda juga berasa sungguh 'annoying' dan sakit hati dengan skrin yang kejap-kejap hijau.

Penyelesaian - Setelah diamati rupa-rupanya kabel VGA rosak. Ini mengakibatkan isyarat ke skrin terganggu. Kami telah menukar kabel baru yang di-import khas dari China memandangkan spare part laptop ini sangat sukar didapati di Malaysia. Mujurlah kami ada kenalan yang dapat membantu dari sana.

Masalah selesai - Customer ini sangat berpuas hati dan gembira kerana kerjanya tidak akan terganggu lagi. Kami berharap agar tidak ada lagi masalah yang akan menimpa laptop beliau di masa mendatang. 

artikel ini adalah untuk mereka yang mencari tentang repair screen laptop, repair screen, repair laptop, repair lcd, repair lcd, repair lcd screen, lcd crack
laptop crack, laptop pecah, lcd pecah, lcd replacement, laptop screen, repair laptop screen, pecah,repair led screen, led creen, ok computer solution, hp pavilion dv9000, skrin hijau, computer solution shah alam, kedai komputer shah alam, kedai komputer di shah alam, repair laptop shah alam

Jika anda merasakan artikel ini bagus dan boleh dikongsi dengan rakan anda, berkongsilah melalui facebook, e mel atau twitter Percayalah jika anda memberi satu kebaikan kepada orang lain 10 kebaikan akan kembali kepada anda.

Popular Posts