Repair Desktop Hang/Stuck/Lembab

Repair Desktop Hang/Stuck/Lembab
Pasti ramai yang mengalami masalah ini semasa menggunakan desktop yang sekejap-sekejap nak hang, stuck atau sangat lembab untuk membuka satu file yang tak berapa nak besar tapi mengambil masa yang sangat lama untuk dibuka. Kami paham akan perasaan anda semua semasa mengalami situasi sebegini kerana kami pun sama pengguna macam anda semua.Apa punca masalah ini berlaku?

Haa ini dia, ini punca segala-galanya. Apa yang anda nampak? Kipas? Wayar? AMP warna pink? Semua tu salah. Jawapanya adalah habuk yang terkumpul dan berkumpul seakan-akan bentuk bulatan pada heatsink. Jadi apa kaitan habuk itu dengan pc hang atau lembab? Habuk-habuk yang terkumpul menyebabkan haba yang keluar dari processor terperangkap dan menyebabkan processor terlalu panas.


Jadi apa yang perlu kita lakukan adalah membersihkan segala habuk-habuk yang ada, ingat jangan tinggal sedikit pun habuk terbiar di dalam pc ada jika anda mahu pc anda berjalan dengan lancar dan lembut. Anda juga dapat membuat kerja dengan tenang dan berkualiti tanpa ada masalah-masalah seperti ini menggangu anda lagi.
artikel ini adalah untuk mereka yang mencari tentang repair motherboard, autooff, cannot on, auto shut down, no display, skrin tak keluar gambar, caps lock berkelip-kelip, ok computer solution shah alam, computer solution shah alam, kedai komputer shah alam, kedai komputer di shah alam, repair laptop shah alam

Jika anda merasakan artikel ini bagus dan boleh dikongsi dengan rakan anda, berkongsilah melalui facebook, e mel atau twitter Percayalah jika anda memberi satu kebaikan kepada orang lain 10 kebaikan akan kembali kepada anda.

Popular Posts