Repair Laptop Sony Vaio Pcg-4qap

Repair Laptop Sony Vaio Pcg-4qap
Sebelum memulakan entri ini saya mengucapkan tahniah kepada crew-crew okcomputersolution kerana berjaya membaiki laptop sony vaio ini yang ke 101. Jadi kenapa laptop jenis sony ini selalu saja diupdatekan cerita sebagai Job of The Day? Kami memdapati bahawa laptop sony vaio mempunyai satu masalah iaitu auto shutdown. Sebagaimana laptop diatas, sony vaio ini sering sahaja tertutup dengan sendirinya apabila digunakan 2 3 jam.

Setelah diperiksa oleh pakar technician kami, masalah itu berpunca daripada motherboard. Jaga-jaga dan hati-hati bagi pengguna laptop sony vaio kerana masalah ini sudah merebak ke laptop sony juga. Jadi apa yang kami buat adalah dengan menukar chipset yang bermasalah pada motherboard sebagai jalan penyelesaian. Namun tetapi, chipset bagi sony vaio khususnya sangatlah tinggi kosnya serta jarang dijumpai di negara kita. Kami pun terpaksa menunggu lama sedikit untuk mendapatkan chipset yang didatangkan khas dari china ini.
Artikel ini adalah untuk mereka yang mencari tentang repair sony vaio pcg, sony vaio notebook, notebook sony vaio, sony computers, vaio vaio, ok computer solution shah alam, computer solution shah alam, kedai komputer shah alam, kedai komputer di shah alam, repair laptop shah alam

Jika anda merasakan artikel ini bagus dan boleh dikongsi dengan rakan anda, berkongsilah melalui facebook, e mel atau twitter Percayalah jika anda memberi satu kebaikan kepada orang lain 10 kebaikan akan kembali kepada anda.

Popular Posts