Repair screen Acer Aspire 4736G

acer 4736g


Laptop acer ini sudah biasa kami terima dari pelanggan. Kebanyakannya, laptop ini majoriti digunakan oleh pelajar ipta serta ipts. Kerana laptop ini dikategorikan sebagai laptop mampu dimiliki pada tahun 2010. Dan sudah menjadi kebiasaan apabila laptop harganya murah, sudah tentulah kualitinya juga tidak beberapa bagus. Namun tidak kesemuanya mengalami kerosakan. Bergantung kepada pengguna dan cara penggunaan.

Kami pernah membuat article tentang masalah chipset pada laptop ini. Pada entry ini, kami ingin berkongsi pada anda tentang screen bagi laptop ini. Laptop ini menggunakan screen LED 14.0 inchi. Ianya merupakan antara kelompok terawal keluaran acer yang menggunakan screen berteknologi LED (Light Emitting Diode). Selepas dari itu, acer tidak lagi menggunakan screen LCD (Liquid Crystal Display). Apa yang berbeza antara LCD dan LED ini ialah, LED ini jangka hayatnya lebih lama berbanding dengan LCD. LED juga tidak menggunakan kuasa yang lebih untuk membuat paparan menjadi terang. Selain itu jika dibandingkan antara LED dan LCD, LED mempunyai kualiti gambar yang lebih cantik berbanding LCD. Apa yang lebih penting ialah, harga bagi screen LED lebih lebih murah berbanding dengan LCD.
led screen 14.0
Namun itu, screen LED mempunyai kelemahan. Ianya mudah untuk retak atau pecah. Kerana LCD lebih tebal berbanding dengan LED. Ini kerana LCD mempunyai 6 lapisan lebih dari LED. 

LCD layer


Oleh kerana itu, hedaklah berjaga-jaga apabila menggunakanya. pastikan laptop anda berada di dalam keadaan yang selamat. Jangan letak objek yang berat di atas laptop anda. Dan juga jangan melakukan tabiat meletak objek yang keras ketika hendak melipat screen laptop anda. 80% pelanggan kami yang datang ke kedai kami untuk menukar screen laptop acer 4736G ini adalah akibat dari tabiat meletak objek yang keras ini. Kerana tidak perasan atau terlupa, akibanya screen retak. 70% lagi adalah akibat insiden-insiden yang tidak diduga seperti, terhimpap, terpijak, atau terjatuh.


crack screen

crack screen

crack screen

Hargailah laptop anda yang banyak berjasa pada anda. Walaupun sekuat mana ketahanannya, ia tetap akan rosak. Dan sekiranya anda ingin menukar screen laptop anda, pastikan anda mendapatkanya di pengedar yang ORIGINAL dan BARU. Kami OK Computer Solution prihatin tentang pelanggan kami..


repair screen

repair screen

acer aspire 4736g


acer aspire 4736g

acer aspire 4736g


Artikel ini adalah untuk mereka yang mencari tentang 14.0" led, led screen, laptop screen, acer screen, acer 4736g, crack screen, repair screen, ok computer solution, kedai komputer shah alam, kedai komputer di shah alam, repair laptop shah alam

Jika anda merasakan artikel ini bagus dan boleh dikongsi dengan rakan anda, berkongsilah melalui facebook, e mel atau twitter Percayalah jika anda memberi satu kebaikan kepada orang lain 10 kebaikan akan kembali kepada anda.

Popular Posts