APPLE : MACKEEPER PUNCA PERMASALAHAN MACBOOK



Apakah MacKeeper selalu mengganggu anda ketika anda melayari Internet? Hati-hati bahawa itu adalah kesan dari penyusupan adware yang boleh menimbulkan risiko bagi keselamatan maklumat peribadi anda dan bahkan menjangkiti macbook anda dengan malware.


Pautan biasanya merangkumi pelbagai iklan atau mengesyorkan men-download converter MP3 percuma atau aplikasi-aplikasi yang lainnya. Namun, apabila anda klik di atasnya, anda akan memasang sebuah program yang sama sekali berbeza atau menerima mesej mengarahkan anda ke laman web yang disponsorinya.



Seperti telah disebutkan, MacKeeper ditampilkan bersama adware. Cara terbaik untuk mengelakkan program dan Popup tersebut adalah dengan melindungi macbook anda apabila anda melayari Internet.


Jangan pernah klik link apapun yang mencurigakan, iklan dan terutama lampiran dalam e-mel spam.
Juga mengelakkan pemasangan aplikasi daripada sumber sedikit dikenali. Setiap kali anda men-download sesuatu yang baru pastikan anda memilih untuk Custom pemasangan atau Advanced dan menolak download tambahan jika ada datang bersama perisian utama.


Kesan apabila sudah dijangkiti:

  • MacKeeper adalah parasit ganas yang boleh berkembang biak dengan kelajuan tinggi.
  • MacKeeper menyerang sistem tanpa izin
  • MacKeeper membuat komputer anda perlahan, memakan sebahagian besar dari sumber-sumber sistem
  • MacKeeoer reputasi rating online teruk
  • MacKeeper sebahagian besar dapat menurunkan prestasi komputer

Cara Padam MacKeeper?

Adakah macbook anda dijangkiti MacKeeper dan anda tidak mempunyai petunjuk tentang cara untuk menghapuskan mereka dari macbook anda?


Baru-baru ini banyak pengguna macbook menderita kes ini bahawa antivirus yang dipasang seperti AVG atau yang  lain dapat mengesan tetapi tidak membantu untuk menyingkirkan MacKeeper sepenuhnya.


Mengapa program antivirus anda gagal untuk menghapuskan mereka? Ikut panduan pengguna kami di sini adalah satu cara yang berkesan untuk menyingkirkan MacKeeper, iaitu dengan memformat kembali hdd macintosh anda.


Dengan cara ini, secara automatik kesemua malware tersebut akan hilang sehingga mana ada tidak lagi memasang kembali aplikasi MacKeepeer.


Artikel ini adalah bagi mereka  mencari tentang Mackeeper, macbook, adware, ok, ok computer, computer solution shah alam, ok computer solution, ok computer solution shah alam, kedai komputer shah alam, kedai komputer di shah alam, repair laptop shah alam, pickup and delivery services, delivery service


Popular Posts