APAKAH KELEBIHAN APLIKASI SAFE MODE WINDOW


safe


key


Salam dan Selamat sejahtera untuk pembaca sekalian. Pada entri kali ini saya ingin menerangkan bagaimana menggunakan Aplikasi eindow "SAFE MODE". Entri ini dibuat berdasarkan pengalaman saya dalam membaiki computer dan laptop sehingga ke saat ini.


Tahukah saudara dan saudari kunci utama untuk mengesan kerosakan hardware dan software mahupun window pada system computer adalah pengguanaan "SAFE MODE" window. Sebab itu banyak tips-tips mahupun tutorial mengesan banyak saya gunakan aplikasi window "SAFE MODE". Aplikasi ini sangat berguna untuk mengesan kerosakan laptop atau computer.


Cara nak gunakan Aplikasi ini ialah ketika anda mula "ON" computer atau laptop tekan berulangan kali kekunci Keyboard "F8" dan pilih menu "safe mode" sehingga computer memaparkan "safe mode" window. Biasanya sekiranya laptop atau computer bermasalah anda masih boleh membukanya menggunakan aplikasi ini namun itu bergantung kepada kerosakan.


Dalam system window berkeadaan "SAFE MODE" anda masih boleh menjalankan operasi seperti restore window, cleaner file window, repair window, copy fail dan sebagainya sebelum anda menghantr kekedai servis ataupun membaiki sendiri jika ada kepakaran. Yang paling penting sekali anda boleh mengesan pelbagai masalah berkaitan kerosakan hardware dan software. jadi gunakanlah aplikasi window "SAFE MODE" ini.


Sekian selamat mencuba.

Popular Posts