LAPTOP GAMING MSI GE60 2QD APACHE TELAH BUTA!!!!


five_pictures1_3372_20150310141052

Tanggal 24 julai 2016, kedai OKCS nilai telah didatangi oleh sebuah harimau yang telah hilang taringnya, lebih tepat lagi penglihatannya. Makhluk itu diberi nama MSI jenis GE60 2QD Apache. Makhluk ini bukan calang-calang laptop kerana dia adalah sejenis luar biasa yang boleh menjalankan process grafik dengan lancar oleh video grafik jenis 'nvidia GTX950M'. Tidak janggal juga bagi laptop ini dilengkapi dengan processor i7 intel 5th generation yang boleh melancarkan penggunaan pemprosesan OS. Laptop ini dikenali sebagai laptop Gaming.


Namun, disebabkan matanya yang buta, ia tidak dapat memaparkan lagi kehebatannya yang luar biasa. Laptop ini mempunyai screen yang bersaiz '15.6 inci' yang mana dilabelkan sebagai rare item yang sukar ditemui. Screen ini mempunyai 30 kaki (pin) untuk dipasang kepada cable screen laptop. Matanya tidak dapat berfungsi lagi disebabkan oleh masalah dalaman yang tidak boleh dibaik pulih kembali kerana setelah diperiksa dengan screen lain, laptop ini hidup seperti biasa apabila dipasang.


Kepada pengguna laptop gaming yang lain, sayangilah screen laptop anda kerana ianya sukar ditemui untuk diganti serta ditawarkan dengan harga yang sungguh mahal untuk diganti seperti laptop MSI ini yang mana screennya menjangkaui harga RM450 sekeping. Oleh itu, jagalah laptop screen anda dengan berhati-hati untuk mengelak masalah diatas berulang.

Popular Posts