BEST TRICKS UNTUK MAC ANDA

PASTI ANDA TIDAK TAHU MAC ANDA DAPAT MELAKUKAN SEMUA INI.


Baiklah, dari saat ini, detik ini, sis nak share dekat kome semua trick-trick untuk mMacbook. Ada banyak trick yang sis nak bagi, tapi kita bagi one by one ok?


Mac anda boleh melakukan berjuta-juta perkara, tetapi kadang-kadang walaupun yang terbaik kita lupa beberapa perkara yang cool ia boleh lakukan, jadi kami di sini untuk membantu anda.


Beberapa tips ini memerlukan versi terbaru sistem operasi Mac (OS) - seperti OS X 10.11 EL Capitan atau Mac OS Sierra baru - tetapi tidak semua boleh lakukan. Dalam beberapa kes, beberapa ciri-ciri kecil yang Apple telah menyelinap masuk ke dalam peningkatan yang anada telah benar-benar terlepas.


1. BUAT PENUKARAN UNIT DALAM SPOTLIGHT



Anda boleh melakukan kira-kira dalam Spotlight, Yosemite mempunyai helah tambahan: penukaran unit tertentu jika anda perlu -"15 batu dalam lbs" - tetapi ia juga cukup bijak bahawa dalam banyak kes jika anda hanya memberikan jumlah dan unit yang anda mahu untuk tukar, ia akan mencadangkan bukan hanya penukaran tetapi alternatif lain.


Tapi '$ 1299' dan anda segera akan diberitahu dalam bentuk Sterling (berdasarkan matawang anda), dan apabila anda klik pada anak panah untuk menunjukkan keputusan yang lebih banyak, anda boleh lihat nilai tersebut dalam bentuk Euro, Yen dan sebagainya.

Popular Posts