IPHONE 6 PLUS IC TOUCH PROBLEM - SCREEN CAN'T TOUCH

Seorang pelanggan setia kami datang membawa iPhone 6 plus milik anak beliau kepada ok computer solution cawangan Taiping setelah mengalami masalah kadang-kadang skrin tak boleh touch, kadang-kadang boleh. Pada mulanya ingatkan skrin. Setelah diperiksa kami mendapati bahawa ic pada motherboard bermasalah.


Model iPhone 6 Plus dan iPhone 6 Plus sememangnya popular dengan masalah touch problem melibatkan motherboard ini. 


Mujur beliau hantar ke tempat yang betul untuk diperiksa kerana kebanyakkannya menyangka ia adalah masalah skrin. Dengan kami beliau diberi info dengan tepat sekali.


Beliau memang sangat bertuah kerana proses membaik pulih dilakukan oleh juruteknik PROFESIONAL jika tidak mungkin banyak lagi kompenen yang akan rosak TERUTAMA MOTHERBOARD yang sudah tentu menelan belanja hampir RIBUAN ringgit.


Jadi solusi yang kami cadangkan kepada beliau adalah dengan menukarkan kompenen IC chip yang baru. Proses pemasangan hanya memakan selama masa 3 hari sahaja.


ic chip iPhone 6 Plus yang sering bermasalah 


Apa yang cukup menggembirakan pelanggan kami adalah senyuman anaknya kembali terlihat yang rindu akan iPhone 6 Plus nya. Selain proses pemasangan yang sekejap beliau sangat berpuas hati dengan KUALITI KERJA yang kami. 


Apa-apa pun sebelum kami serahkan macbook kepada setiap pelanggan, kami akan membuat 20 checklist laptop secara PERCUMA.


Popular Posts