MACBOOK PRO 13 WIFI PROBLEM - NO INTERNET CONNECTION

REPAIR MACBOOK PRO : SUBANG JAYA

Baru-baru ni ada seorang pemilik perniagaan "catering" datang ke OK COMPUTER SOLUTION cawangan TAIPING mengadu tentang laptopnya yang kadang-kadang WIFI LOST CONNECTION. Serabut dengan email dari pelanggan yang belum di reply beliau mendapatkan bantuan dari kami.


REPAIR MACBOOK PRO : SUBANG JAYA
ikon wifi dan bluetooth menunjukkan ada masalah


Model Macbook Pro 13 memang terkenal dan selalu dilanda masalah ini, lebih-lebih lagi yang tidak pernah service cleanig.
Mujur beliau segera hantar kepada kami kerana setelah FULL checking daripada tehcnician profesional kami. Kami mendapati wifi/bluetooth dan cable ribbon wifi telah rosak disebabkan oleh OVERHEAT.


REPAIR MACBOOK PRO : SUBANG JAYA
inilah cable ribbon wifi yang rosak dan akan digantikan dengan yang baru


Beliau memang sangat bertuah kerana jika bekiau lambat hantar kepada kami mungkin banyak lagi komponen yang akan rosak TERUTAMA MOTHERBOARD yang susah tentu menelan ballanja RIBUAN ringgit.


Jadi penyelasaian yang kami cadangkan kepada beliau adalah dengan menukarkan wifi airport dan cable wifi yang baru. Proses pemasangan hanya memakan selama masa 30 minit sahaja.


REPAIR MACBOOK PRO : SUBANG JAYA
Alhamdulillah. Macbook dah OK seperti sediakala.


Apa yang cukup menggembirakan pelanggan kami adalah segala kerja-kerja yang dapat beliau selesaikan iaitu membalas email-email pelanggan beliau. Selain proses pemasangan yang sekejap beliau sangat berpuas hati dengan KUALITI KERJA kami.


Apa-apa pun sebelum kami serahkan macbook kepada setiap pelanggan, kami akan membuat 20 checklist secara PERCUMA.



Popular Posts