REPAIR LAPTOP SHAH ALAM | OKCS SHAH ALAM

SERVICE LAPTOP | OKCS SHAH ALAM

KENAPA LAPTOP KERAP PANAS?

Hampir 90%  pelanggan kami datang mengadu laptopnya panas dan selalu lembab atau hang..Agak-agak kenapa boleh jadi macm tu ye!??

Jeng...jeng...jeng..
nak tahu kena terus kan baca artikel ini ye :)

laptop selalu panas ni salah satu sebabnya kurang penjagaan (service buang habuk dan thermal paste) dalaman pada laptop itu sendiri :)

REPAIR LAPTOP SHAH ALAM


Pada artikel kali ni kami akan menerangkan tips penting penjagaan laptop..  

Tips 1 – Cuci Kipas laptop dan tukar ‘thermal paste’ baru paling malas pun setahun sekali dan paling rajin enam bulan sekali.



REPAIR LAPTOP SHAH ALAM

REPAIR LAPTOP SHAH ALAM

Service laptop itu apa yerrrr???????? :)

Service laptop dimana laptop akan dibuka dan habuk yang terkumpul pada kipas laptop akan dibersihkan dan thermal paste akan digantikan untuk mengelakkan laptop panas.

Sebab apa kena buat service???

Setiap laptop mempunyai kipas yang menjadi sistem penyejukan, lama kelamaan kipas akan memerangkap habuk. Apabila habuk-habuk ini berkumpul, sistem menjadi tidak efisien kerana seperti processor dan pemproses grafik ini akan rosak kerana terlebih panas (overheating). Apabila ini berlaku, kos membaikinya lebih kurang membeli laptop baru.

Bila Waktu Sesuai Service Laptop?

Kami  sarankan untuk service laptop setiap setahun sekali atau enam bulan sekali. Jika anda merasakan laptop anda cepat panas, contohnya jika anda boleh rasakan haba di tapak tangan anda ketika menggunakan laptop, cepat-cepatlah hantar ke kedai OK Computer Solution SHAH ALAM..

Apa Terjadi Jika Korang Lambat Service Laptop?????

Jika korang  lambat service, habuk pada kipas akan menyebabkan laptop menjadi panas yang melampau. Ini akan menyebabkan motherboard pada laptop boleh rosak seperti tiada display, tidak boleh on atau autoshutdown

Jika korang mengalami masalah yang sama seperti laptop cepat panas, korang bole terus hubungi kami di 60182131633

WHATSAPP KAMI TERUS PUN BOLEH  >>>60182131633<<<

PM KAMI DI FACEBOOK >>>OKCS SHAH ALAM<<<

GOOGLE MAP  >>>OK COMPUTER SOLUTION SHAH ALAM<<<

WAZE >>>OK COMPUTER SOLUTION SHAH ALAM<<<




Customer reviews






Popular Posts