KENPA MESTI SERVICE IMAC? | OKCS SHAH ALAM


Pasti tertanya-tanya kenapa korang perlu rajin service iMac,jika penggunaan lebih banyak kepada kerja menaip dan jarang membuat editing video atau foto. Pastinya masalah hang ataupon slow tidak patut ada.

Untuk kongsi sedikit pengalaman kami di OKCS SHAH ALAM membuat service iMac, ini biasa berlaku disebabkan oleh temperature CPU iMac terlalu panas. Secara fizikal, belakang iMac bagaikan oven roti, panas yang berlebihan.

Dengan menjalankan ASD(Apple Service Diagnostics) 3S140 terhadap iMac, korang boleh tahu core temp CPU korang. Jika menggunakan processer i3 ke bawah pastinya iMac sudah mati. Kos untuk baiki pastinya mahal.




Sebab ini lah korang perlu service iMac, keluarkan motherboard, cuci buang habuk ,buka CPU dan GPU serta  tukar baru Thermal paste Cooler Master .

Kami boleh jamin dengan pengalaman kami, masalah overheat dan slow boleh diselesaikan dengan service iMac.


Service iMac ini  jika tidak buat pasti masalah yang lebih teruk boleh datang padanya. Jadi korang perlulah tahu cara penjagaan iMac kerana ia boleh membalas dengan bertahun-tahun akan datang.




Jika korang tidak mahu ada masalah lain berlaku pada iMac. korang perlu  menghantar atau membuat service iMac dengan segera sebelum masalah motherboard rosak terjadi pada iMac.

Ok Computer Solution Shah Alam  ada menyediakan perkhidmatan service iMac di area Shah Alam, Subang Jaya dan Klang. Jika anda mengalami masalah yang sama,korang boleh terus hubungi kami di 60182131633

WHATSAPP KAMI TERUS PUN BOLEH  >>>60182131633<<<

PM KAMI DI FACEBOOK >>>OK COMPUTER SOLUTION SHAH ALAM<<<

GOOGLE MAP  >>>OKCS SHAH ALAM<<<



KEDAI KAMI BERLOKASI DI SEKSYEN 7 SHAH ALAM.
Tingkat 1, V1-26-A, Jalan Plumbum V7/V,
Pusat Komersial Seksyen 7,
Seksyen 7, 40000 Shah Alam,
Selangor

Comments

Popular Posts