SOLVED : MACBOOK PRO SLOW | OKCS SHAH ALAM

[SOLVED] MACBOOK PRO SLOW | OKCS SHAH ALAM


MACBOOK ANDA SLOW?

Customer kami yang memiliki Macbook Pro model A1278 telah datang ke kedai kami mengadu masalah macbook slow. Walaupun mengunakan RAM 4GB dan storage Hard Disk Drive (HDD) yang masih banyak tetapi macbooknya masih slow. Jadi kami recommand kepada customer kami untuk menggantikan HDD kepada SSD. 



KENAPA PERLU UPGARADE SSD PADA MACBOOK ANDA?

1.      KELAJUAN MAKSIMUM

Penggunan Solid State Drive (SSD) dapat memberi kelajuan maksimum pada macbook berbanding Hard Disk Drive (HDD). Tanpa perlu tambah RAM. Secara tak langsung masalah Macbook slow dapat diselesaikan


2.      KURANG MENGGUNAKAN POWER

Penggunaan kuasa(power) bagi Solid State Drive (SSD) ini kurang dari 2W jika dibandingkan dengan HDD, ini membolehkan bateri Macbook bertahan lebih lama.


3.      LEBIH RINGAN

Jika untuk bandingkan berat SSD dengan HDD, SSD jauh lebih ringan serta size nya lebih kecil.


4.      TAHAN LASAK DAN LEBIH SENYAP

Penggunaan SSD ini lebih mudah kerana ianya lebih tahan lasak dan lebih senyap berbanding HDD. Ini kerana SSD menggunakan memori flash dan tiada bahan mekanikal pada papan litar. So tidak perlu risau jika berlaku hentakan pada SSD.

TESTIMONI






Ok Computer Solution Shah Alam  ada menyediakan perkhidmatan upgrade SSD Macbook / iMac di area Shah Alam, Subang Jaya dan Klang. Jika anda mengalami masalah Macbook slow, anda boleh terus hubungi kami di 60182131633

WHATSAPP KAMI TERUS PUN BOLEH  >>>60182131633<<<

PM KAMI DI FACEBOOK >>>OK COMPUTER SOLUTION SHAH ALAM<<<

GOOGLE MAP  >>>OKCS SHAH ALAM<<<



KEDAI KAMI BERLOKASI DI SEKSYEN 7 SHAH ALAM.
Tingkat 1, V1-26-A, Jalan Plumbum V7/V,
Pusat Komersial Seksyen 7,
Seksyen 7, 40000 Shah Alam,
Selangor












Popular Posts