REPAIR MOTHERBOARD MACBOOK / IMAC | OKCS SHAH ALAM

REPAIR MOTHERBOARD ROSAK MACBOOK DAN IMAC.


Kini ramai yang telah memiliki atau menggunakan Macbook / iMac mereka bagi membantu dalam kerja harian. Sehingga memaksa MacBook/iMac mereka berkerja 24jam sehari.

Akibat masalah ini, hampir sebahagian besar pengguna MacBook/iMac mengalami masalah System Crashes, Hardware Problem atau paling kritikal Motherboard Rosak. Jadi anda perlu tahu dan menitikberatkan mengenai kesan jika penggunaan melampau terhadap Macbook / iMac.



Selalunya masalah Motherboard rosak ini boleh berlaku sekiranya Macbook / iMac melakukan kerja yang melibatkan grafik yang tinggi seperti bermain game atau memainkan video yang high definition yang melampau.

Antara Masalah motherboard rosak ialah MacBook / iMac anda mati tiba-tiba ( autoshutdown) , autorestart atau lebih teruk skrin memaparkan blue screen of death (kelabu atau biru).






PUNCA

Kebiasannya berlaku masalah seperti ini disebabkan tidak membuat SERVICE sehingga menyebabkan Chipset Nvidia / AMD yang telah rosak/burn (Motherboard problem).


Apa itu service?

  • Membuang habuk-habuk yang menebal pada kipas Macbook /iMac serta menggantikan thermal paste yang baru pada processor MacBook / iMac.



habuk yang menebal ini memyebabkan boleh berlaku masalah overheat.


 
Ganti thermal paste yang baru


  • Punca sistem penyejukan processor yang tidak efisien adalah disebabkan oleh thermal paste yang tidak pernah diganti sehingga ia menjadi kering menyebabkan chipset itu rosak/burn.





 thermal paste kering




Jika anda tidak mahu Masalah Motherboard Rosak ini berlaku pada MacBook/iMac anda. Anda perlu  menghantar atau membuat service Mac dengan segera sebelum masalah motherboard rosak terjadi pada mac anda.

Ok Computer Solution Shah Alam  ada menyediakan perkhidmatan service repair Motherboard Macbook / iMac di area Shah Alam, Subang Jaya dan Klang. Jika anda mengalami masalah yang sama, anda boleh terus hubungi kami di 60182131633

WHATSAPP KAMI TERUS PUN BOLEH  >>>60182131633<<<

PM KAMI DI FACEBOOK >>>OK COMPUTER SOLUTION SHAH ALAM<<<

GOOGLE MAP  >>>OKCS SHAH ALAM<<<



KEDAI KAMI BERLOKASI DI SEKSYEN 7 SHAH ALAM.
Tingkat 1, V1-26-A, Jalan Plumbum V7/V,
Pusat Komersial Seksyen 7,
Seksyen 7, 40000 Shah Alam,
Selangor







Comments

Popular Posts