SOLVED: MACBOOK UPGRADE SSD 500GB

MACBOOK UPGRADE SSD 500GB SAMSUNG EVO 
| SHAH ALAM | KLANG | SUBANG JAYA |


Ramai pelanggan kami telah datang ke kedai mengalami masalah macbook slow. Begitu juga bro Hafiz ini, beliau mengadu macbook makin hari makin slow dan ingin upgrade SSD.

Katanya juga Macbook Pro A1278 ini tak cukup laju dan power seperti dulu. Walaupun sudah upgrade RAM ke 8GB. Masalah slow telah menyusahkan dia semasa membuat editing design. Sebab ini dia datang ke OKCS Shah Alam bagi upgrade SSD.

Bila technician check Macbook Pro A1278 slow ini, Hard disk yang digunnakan masih yang asal(still ada logo apple) sebagai storage. Ini bermaksud bro Hafiz tidak pernah tukar hard disk sejak beli . Serta condition hard disk memang sangat slow (tanda hard disk nak rosak.)

Kami telah recommend padanya upgrade SSD brand SAMSUNG EVO dan mengambil storage 500Gb sebab ia agak bersesuaian dengan nya yang menggunakan beberapa software design yang agak berat dan besar.




Di OK Computer Solution Shah alam, setiap pengambilan upgrade SSD 500GB mendapat 70% diskaun sekiranya membuat service sekali. Selepas mendengar diskaun ini bro hafiz proceed untuk membuat service sekali.

Pemasangan SSD ini hanya mengambil masa berberapa minit sahaja. Kemudian install latest Mac OS berserta beberapa software basic.

Hasilnya sangat-sangatlah laju performance Macbook Pro A1278 ini setelah kami upgrade SSD. Bro hafiz sangat gembira dengan perubahan performance Macbook Pro A1278 dengan sebelum ini dan ini telah memudahkannya membuat urusan kerja. Bro hafiz berterima kasih kerana masalah macbook telah pun selesai.


Jika anda ingin kepuasan pada laptop atau macbook, anda bolehlah terus upgrade SSD. Sebarang pertanyaan anda boleh terus hubungi di 60182131633

WHATSAPP KAMI TERUS PUN BOLEH  >>>60182131633<<<

PM KAMI DI FACEBOOK >>>OK COMPUTER SOLUTION SHAH ALAM<<<

GOOGLE MAP  >>>OKCS SHAH ALAM<<<



KEDAI KAMI BERLOKASI DI SEKSYEN 7 SHAH ALAM.
Tingkat 1, V1-26-A, Jalan Plumbum V7/V,
Pusat Komersial Seksyen 7,
Seksyen 7, 40000 Shah Alam,
Selangor



Comments

Popular Posts