SOLVED: SERVIS LAPTOP ASUS X453M | OKCS SHAH ALAM


Artikel kali ini mengenai servis laptop Asus X453M.

Minggu ini kami seorang pelanggan iaitu Puan Wani telah datang untuk membuat servis laptop Asus X453M. Katanya kipas laptop asyik bising setiap kali ON dan laptop cepat sangat panas (overheat).

Kami memberi cadangan supaya laptop Asus X453M ini membuat servis sebagai diagnose dahulu. Selepas technician buka sahaja body laptop Asus X453M ini, seperti yang dijangka terdapat banyak habuk dah bersarang pada kipas laptop Asus X453M ini.




Laluan udara kipas sememangnya penting supaya habuk  tidak menghalang laluan udara untuk keluar masuk laptop. Beliau memberitahu selama 4 tahun menggunakan laptop Asus X453M, tidak pernah sekali membuat service sebelum ini. Ini antara masalah menyebabkan laptop Asus X453M cepat panas.


Untuk service laptop tidak mengambil masa yang lama, tetapi ia bergantung dengan model laptop itu sendiri. Dalam kurang dari sejam jika tiada masalah lain dah boleh siap dan kemudian kami mengambil masa 1-2 jam untuk test masalah fan dan overheat.

Puan Wani berasa gembira kerana masalah laptop Asus X453M dapat diselesaikan dengan membuat servis sahaja. laptop Asus X453M dah tak panas dan pada masa yang sama dapat memanjangkan jangka hayat motherboard laptop.



Jika korang mengalami masalah yang sama seperti akak Wani, Ok Computer Solution Shah Alam  ada menyediakan perkhidmatan service laptop di area Shah Alam, Subang Jaya dan Klang, anda boleh juga terus hubungi kami di 60182131633

WHATSAPP KAMI TERUS PUN BOLEH  >>>60182131633<<<

PM KAMI DI FACEBOOK >>>OK COMPUTER SOLUTION SHAH ALAM<<<

GOOGLE MAP  >>>OKCS SHAH ALAM<<<



KEDAI KAMI BERLOKASI DI SEKSYEN 7 SHAH ALAM.
Tingkat 1, V1-26-A, Jalan Plumbum V7/V,
Pusat Komersial Seksyen 7,
Seksyen 7, 40000 Shah Alam,
Selangor


Comments

Popular Posts