SOLVED: LAPTOP NO DISPLAY KLANG | OKCS SHAH ALAM

LAPTOP TIADA PAPARAN(NO DISPLAY)


Kebanyakan customer kami yang membawa laptop ke kedai mengalami masalah bila on laptop tapi tiada paparan (no display) walaupun lampu pada power menyala dan kipas pada laptop berputar seperti biasa.

Mesti korang stress masalah laptop no display ini menyusahkan korang sehingga kerja-kerja yang ada pada laptop tak dapat disiapkan. Masalah laptop no display boleh ada banyak sebab.

Nak share sikit pengalaman kami menerima seorang pelanggan yang mengalami masalah ini. Apabila technician try check dengan cucuk external monitar skrin dapat dispaly seperti biasa. ini disebabkan skrin laptop itu yang rosak. Penyelesian nya dengan menggantikan skrin yang baru.


ganti screen laptop baru
Jangan terlalu panik kalau laptop korang tiba-tiba jer tiada paparan(no display) pada skrin. Memang boleh jadi laptop no display ini disebabkan grafik chip motherboard problem, tetapi skrin rosak atau cable skrin problem boleh jadi punca tiada paparan(no display)juga pada skrin.

Ini bermakna setiap kali masalah tiada paparan bukan berpunca dari grafik chip motherboard, ia perlu diagnose terlebih dahulu sebelum membaikinya. Jika memerlukan bantuan kami untuk diagnose masalah laptop. Boleh hubungi atau terus walk in ke  Ok Computer Solution Shah Alam kerana kami ada menyediakan perkhidmatan diagnose secara percuma jadi korng tak perlu risau tiada bayaran pun untuk checking laptop korang.  


Jika sebarang pertanyaan korang boleh terus hubungi kami di 0182131633

WHATSAPP KAMI TERUS PUN BOLEH  >>>60182131633<<<

PM KAMI DI FACEBOOK >>>OK COMPUTER SOLUTION SHAH ALAM<<<

GOOGLE MAP  >>>OKCS SHAH ALAM<<<



KEDAI KAMI BERLOKASI DI SEKSYEN 7 SHAH ALAM.
Tingkat 1, V1-26-A, Jalan Plumbum V7/V,
Pusat Komersial Seksyen 7,
Seksyen 7, 40000 Shah Alam,
Selangor


Comments

Popular Posts