SOLVED: MACBOOK AIR WATER DAMAGE SHAH ALAM / SUBANG JAYA

SOLVED: MACBOOK AIR WATER DAMAGE SHAH ALAM / SUBANG JAYA


tertumpah air atas keyboard macbook air??
ada button key tak function?
macbook air tak boleh on sebab water damage?


Pelanggan kami datang mengadu beberapa button keyboard Macbook Air tak fungsi selepas air tertumpah di atas keyboard Macbook. Pada mulanya Macbook tak hidup, selepas bersihkan air yang tertumpah tu, Macbook Air boleh dihidupkan semula tetapi ada beberapa button keyboard yang masih tak fungsi.

Memang menjadi kebiasan pengguna Macbook mahupun laptop, setiap kali membuat kerja atau layan movie ker, mesti ada makanan dan minuman bersebelahan dengan Macbook. Jika tersilap langkah sudah tentu boleh berlakunya masalah water damage seperti ini.



Dengan segera technician kami terus membuat diagnose masalah Macbook Air water damage pelanggan tersebut. Seperti yang dijangka, bernasib baik air yang tertumpah itu tidak sampai ke motherboad Macbook Air. Itu sebab Macbook Air ini masih hidup seperti biasa tetapi kesan air menyebabkan keyboard rosak berserta backlightnya.


Kami high suggest masalah Macbook Air water damage ini diselesaikan dengan membuat servis serta ganti baru keyboard dan backlight. Owner Macbook Air ini berasa lega kerana air yang tertumpah itu tidak kene motherboard. ini menjimatkan wang dia tidak memerlu untuk repair motherboard yang kos nya lebih mahal. Jadi dia proceed sahaja membuat servis dan tukar keyboard.



Ini adalah hasil kerja kami membuat servis. Tiada kesan air pada motherboard tetapi habuk menebal pada motherboard dan kipas macbook air ini. malah thermal paste juga telah kering. Selama penggunanya 5 tahun tidak pernah sekali dia membuat Servis Macbook.

Sebelom Macbook Air Di Service
Selepas Macbook Air Di Service & Ganti Thermal Paste Baru

Proses ganti keyboard dan backlight yang baru macbook air.

Keyboard Baru Macbook Air

Pasang Backlight Keybaord Macbook Air

lepas selesai semua. Keyboard berfungsi seperti sediakala, pelanggan kami sangat gembira masalah mulanya dapat diselesaikan dengan harga yang berpatutan beserta dengan jaminan warranty yang kami sediakan.

Jika korang mengalami masalah yang sama , Ok Computer Solution Shah Alam  ada menyediakan perkhidmatan servis macbook di area Shah Alam, Subang Jaya dan Klang, anda boleh juga terus hubungi kami di 60182131633

WHATSAPP KAMI TERUS PUN BOLEH  >>>60182131633<<<

PM KAMI DI FACEBOOK >>>OK COMPUTER SOLUTION SHAH ALAM<<<

GOOGLE MAP  >>>OKCS SHAH ALAM<<<



KEDAI KAMI BERLOKASI DI SEKSYEN 7 SHAH ALAM.
Tingkat 1, V1-26-A, Jalan Plumbum V7/V,
Pusat Komersial Seksyen 7,
Seksyen 7, 40000 Shah Alam,
Selangor





Comments

Popular Posts