KENAPA MACBOOK CEPAT PANAS? | OKCS SHAH ALAM

MABOOK ANDA CEPAT PANAS?
MACBOOK ANDA OVERHEAT?



Panas(Overheat) merupakan salah satu musuh terbesar bagi Macbook.  Macbook yang terlalu panas boleh membuatkan beberapa komponen di dalam Macbook tersebut mudah rosak. Overheat ini akan sering terjadi terhadap pengguna Macbook. Ini menyebabkan Macbook cepat panas.

APA PUNCA MACBOOK CEPAT PANAS (OVERHEAT)??

1.Waktu Penggunaan Macbook Yang Sangat Lama

Penggunaan Macbook dalam jangka masa yang lama boleh menyebabkan komponen-komponen pada Macbook mencetuskan peningkatan suhu yang panas.


2.Letak Di Tempat Yang Sesuai

Hal Pertama yang perlu diambil berat ialah tempat Macbook diletakkan. Semasa Macbook sedang digunakan hendaklah diletakkan di tempat yang ada peredaran udara supaya Macbook anda tidak cepat panas.

Contohnya  kita sering menggunakan macbook di atas permukaan yang lembut seperti selimut ataupun atas bantal, ini boleh menghalang peredaran udara.


3. Kipas Tidak Berfungsi dengan Baik

Salah satu sebab Macbook cepat panas disebabkan oleh kipas (fan) tidak berfungsi dengan baik. Masalah ini biasanya berlaku kerana banyaknya kotoran habuk yang terkumpul pada kipas.


4. Thermal Paste Kering

Salah satu komponen Macbook cepat panas pada Macbook adalah bahagian processor. Tujuan Thermal Paste diletakkan adalah untuk mengurangkan panas pada processor.


Jika anda mengalami masalah Macbook cepat panas (overheat) anda tidak perlu risau , anda boleh hantar ke kedai kami bagi memeriksa terlebih dahulu untuk memastikan kerosakan sebenar atau anda boleh terus hubungi kami di 60182131633

WHATSAPP KAMI TERUS PUN BOLEH  >>>60182131633<<<

PM KAMI DI FACEBOOK >>>OK COMPUTER SOLUTION SHAH ALAM<<<

GOOGLE MAP  >>>OKCS SHAH ALAM<<<



KEDAI KAMI BERLOKASI DI SEKSYEN 7 SHAH ALAM.
Tingkat 1, V1-26-A, Jalan Plumbum V7/V,
Pusat Komersial Seksyen 7,
Seksyen 7, 40000 Shah Alam,
Selangor


                    
                  

Comments

Popular Posts