SOLVED: LAPTOP CANNOT ON | OKCS SHAH ALAM

REPAIR LAPTOP CANNOT ON AREA SUBANG JAYA / SHAH ALAM

Rata-rata pelanggan kami mengalami masalah yang sama iaitu laptop mereka tidak boleh "on". Dalam hari yang sama, kami menyelesaikan 2 isu pelanggan kami mengalami masalah yang sama. Ketika kami bertanyakan soalan kepada para pelanggan kami, rata-rata daripada mereka tidak pernah service laptop sejak pertama kali mereka menggunakannya. Mengapa perlu service? Hal ini kerana setiap kali anda on laptop anda, kipas dalam laptop anda akan berpusing dan habuk-habuk akan terkumpul pada laptop tersebut. Setiap laptop perlu diservice sekurang-kurangnya setahun sekali, dan sebaik-baiknya setiap 6 bulan sekali.

Ini cerita pelanggan kami yang pertama iaitu Cik Connelia yang berasal dari Sabah dan merupakan seorang pelajar. 

Cik Collenia

Beliau terlalu kerap menggunakan laptopnya untuk melakukan kerja. Beliau datang kepada kami dan mengadu laptop beliau mengalami masalah tidak boleh on. Apa yang kami lakukan ialah juruteknik kami memeriksa terlebih dahulu laptop beliau dan mendapati motherboard beliau mengalami kerosakan. Setelah diterangkan masalah sebenar laptop beliau, beliau bersetuju untuk meneruskan proses membaik pulih laptop beliau. Iaitu, kami membaiki motherboard beliau dan kini beliau mampu untuk menggunakan laptop beliau seperti sebelum ini. 

Hasil daripada itu, baliau sangat berpuas hati dengan hasil kerja daripada kedai kami kerana kata beliau harga yang telah kami kenakan kepada beliau sangat berbaloi dan dibawah jangkaan beliau. Tambah lagi kami memberi voucher RM10 akan datang jikalau beliau datang lagi ke kedai kami.  

Encik Hazim

Ini pula cerita Encik Hazim yang berkongsi kisah yang sama seperti Cik Collenia tadi. Untuk pengetahuan para pembaca, ini kali kedua beliau menghantar laptop beliau ke kedai kami. Sebelum ini, beliau menghantar Macbook A1278 kepada kami untuk melakukan service dalaman. Oleh kerana mempercayai kami, beliau menghantar pula Acer v5-431 ke kedai kami yang kepunyaan kawan beliau. Penyelesaian yang sama juga kami lakukan terhadap laptop Acer V5-431 beliau iaitu "motherboard". Kini, laptop Acer V5-431 tiada lagi masalah dan data yang ada di dalam laptop tersebut sebelum dibaiki tidak hilang kerana kami telah melakukan "back-up" terhadap data tersebut. 

Jika anda mempunyai masalah yang sama seperti pelanggan kami ini, datang sahaja bertemu kami dan kami mampu untuk membantu anda.  Untuk sebrang pertanyaan, boleh whatsapp kami atau terus hubungi kami di 0182131633.

WHATSAPP KAMI TERUS PUN BOLEH >>>60182131633<<<

PM KAMI DI FACEBOOK >>>OK COMPUTER SOLUTION SHAH ALAM<<<

GOOGLE MAP >>>OKCS SHAHALAM<<<



KEDAI KAMI BERLOKASI DI SEKSYEN 7 SHAH ALAM.
Tingkat 1, V1-26-A, Jalan Plumbum V7/V,
Pusat Komersial Seksyen 7,
Seksyen 7, 40000 Shah Alam,
Selangor



















Comments

Popular Posts