SOLVED: MACBOOK A1278 CANNOT ON | OKCS SHAH ALAM

REPAIR MACBOOK PRO CANNOT ON SUBANG JAYA / SHAH ALAM


 En Syafiq

Untuk testimoni pada kali ini, kami ingin berkongsi dengan anda semua tentang cerita seorang pelanggan kami. Pada suatu hari, Encik Syarfiq (gambar di atas) yang berusia awal 20-an telah bertanya kepada salah seorang pekerja kami melalui aplikasi whatsapp. Beliau menceritakan kepada kami masalah yang dihadapi oleh beliau. 


Pekerja kami membalas mesej tersebut dan mengajukan soalan kepada beliau. Setelah beberapa soalan ditanya, kami mendapati mungkin berlaku short kerana external hard disk kepunyaan beliau. Selain itu beliau sendiri tidak pernah melakukan service dalaman sepanjang beliau menggunakan Macbook A1278 beliau ini. 

Solusinya, beliau datang ke kedai kami dan tanpa membuang masa, juruteknik kami terus melakukan service dalaman. Dalam masa yang sama, beliau bertanya tips untuk lajukan laptop beliau kerana beliau sering mengadu macbook beliau sering lambat dan kerja beliau sering tertunggak. Memandangkan beliau sering melakukan pengeditan vedio dan kerja-kerja grafik, kami menyarankan kepada beliau untuk bertukar kepada SSD untuk memudahkan kerja beliau. Hal ini kerana, dengan menggunakan SSD, ianya dapat menjimatkan masa beliau untuk melakukan kerja kerana penggunaan SSD lebih laju daripada hard disk. Contohnya, jika anda menggunakan hard disk biasa, untuk masuk ke windows sahaja sudah mengambil masa 30 saat. Tetapi, jika anda menggunakan SSD ini, hanya mengambil masa 10 saat sahaja untuk masuk ke windsows.

Setelah diterangkan kepada beliau kelebihan menggunakan SSD berbanding hard disk biasa, beliau bersetuju untuk bertukar kepada SSD 250 GB.  Kini, segala masalah yang beliau hadapi terhadap Macbook A1278 beliau telah kami selesaikan dalam masa 1 hari sahaja. Selain itu juga, beliau sangat berpuas hati terhadap service yang kami berikan kepada beliau. 



Jika anda mempunyai masalah yang sama seperti Encik Syafiq, jangan segan silu untuk bertanya terus kepada kami sama ada aplikasi whatsapp atau hubungi kami terus di talian >>>0182131633<<<

WHATSAPP KAMI TERUS PUN BOLEH >>>60182131633<<<

PM KAMI DI FACEBOOK >>>OK COMPUTER SOLUTION SHAH ALAM<<<

GOOGLE MAP >>>OKCS SHAHALAM<<<



KEDAI KAMI BERLOKASI DI SEKSYEN 7 SHAH ALAM.
Tingkat 1, V1-26-A, Jalan Plumbum V7/V,
Pusat Komersial Seksyen 7,
Seksyen 7, 40000 Shah Alam,
Selangor









Comments

Popular Posts