SOLVED : MACBOOK PRO A1278 TRACKPAD TERANGKAT | REPAIR MACBOOK SHAH ALAM

MACBOOK PRO A1278 TRACKPAD TERANGKAT | REPAIR MACBOOK SUBANG JAYA

Artikel kali ini kami menerima pelanggan yang menghadapi masalah Macbook Pro A1278 trackpad terangkat.





























Owner Macbook Pro A1278 ini mengadu trackpad terangkat dan setiap kali penggunaan (ON Macbook) mesti kene menggunakan adapter charger (magsafe). Sekiranya cabut adapter Macbook Pro A1278 akan mati/off . Masalah ini telah menyusahkan beliau membuat kerja.

Mengikut pengalaman kami di OKCS Shah Alam, kami memberitahu owner kebiasaan masalah Macbook Pro A1278 trackpad terangkat ini disebabkan oleh battery macbook kembung. Battery Macbook perlu tukar baru dan selepas itu kami perlu memeriksa trackpad terangkat samada masih boleh berfungsi seperti biasa atau tidak.



Maka technician kami terus membuat diagnose dan memang apabila technician buka penutup cover Macbook Pro A1278 ini battery macbook telah kembung. Kami menyarankan battery Macbook Pro A1278 kembung ini perlu ditukar baru kerana ianya sudah rosak. 



Bila owner tengok keadaan battery Macbook Pro A1278, beliau setuju untuk tukar battery kembung dan pada masa yang sama juga kami telah berjaya menyelesaikan masalah Macbook Pro A1278 trackpad terangkat.

Selepas tukar battery Macbook Pro A1278 trackpad terngkat kembali normal. trackpad terangkat sudah tidak nampak lagi dan selepas memeriksa trackpad Macbook Pro A1278 masih boleh digunakan.

Owner bersama gembira dan berasa lega masalah yang dia hadapi sebelum ini dapat diselesaikan. 

Jika anda mempunyai masalah laptop tak boleh on sama seperti ini anda boleh terus walk in dan drop laptop di OK Computer Solution Shah Alam untuk pakar technician kami check laptop anda. Sebarang pertanyaan korang boleh terus hubungi kami di 60182131633

WHATSAPP KAMI TERUS PUN BOLEH  >>>60182131633<<<

PM KAMI DI FACEBOOK >>>OK COMPUTER SOLUTION SHAH ALAM<<<

GOOGLE MAP  >>>OKCS SHAH ALAM<<<



KEDAI KAMI BERLOKASI DI SEKSYEN 7 SHAH ALAM.
Tingkat 1, V1-26-A, Jalan Plumbum V7/V,
Pusat Komersial Seksyen 7,
Seksyen 7, 40000 Shah Alam,
Selangor





Comments

Popular Posts