SOLVED: ACER ASPIRE V5-471 WIFI TAK DETECT | OKCS SHAH ALAM

Ibu Cik Lyana

Untuk testimoni pada kali ini, kami ingin berkongsi dengan anda masalah yang dihadapi oleh salah seorang pelanggan kami iaitu Cik Lyana. Beliau datang ke OKCS SHAH ALAM bersama ibunya dan mengadu laptop Acer Aspire v5-471 wifi tak detect. Dalam masa yang sama, battery laptop Acer Aspire v5-471 wifi tak detect ini juga tidak boleh di "charged" apabila ia disambungkan dengan "adaptor".

Langkah pertama yang kami lakukan ialah untuk periksa terlebih dahulu sama ada battery ataupun "adaptor" nya yang mengalami kerosakan. Technician kami telah menggunakan adaptor Cik Lyana sendiri dan daripada kedai kami. Namun, seperti yang dijangka, battery laptop Acer Aspire v5-471 wifi tak detect ini yang mengalami masalah. Kami memberi saranan kepada Cik Lyana untuk menukar batteri laptopnya supaya pada masa akan datang ianya tidak memberi kesan kepada komponen lain. 

Masalah kedua yang dihadapi oleh Cik Lyana yang merupakan seorang mahasiswi dari sebuah IPT ini ialah laptop Acer Aspire v5-471 wifi tak detect. Ada 2 nyawa untuk mereka yang bergelar pelajar. Laptop dan juga wifi. 

"Yang tak boleh detect wifi macam mana ye? Susah saya nak buat kerja macam ni. Banyak kerja saya tertangguh".

Kebiasaannya, masalah laptop Acer Aspire v5-471 wifi tak detect berpunca dari "wifi card". Apabila wifi card itu rosak, maka mulalah masalah wifi tak detect ini wujud.

Perbualan antara pekerja kami dan juga Cik Lyana di aplikasi Whatsapp

Penyelesaian untuk masalah laptop Acer Aspire v5-471 wifi tak detect milik Cik Lyana ini ialah kami di OKCS SHAH ALAM gantikan battery dan wifi card yang baharu. Selain itu, ketika kami bertanya kepada Cik Lyana sama ada laptop Acer Aspire v5-471 wifi tak detect ini pernah melakukan service dalaman, beliau mengatakan sepanjang penggunaan tidak pernah melakukan service dalaman. 

Kami memberi saranan kepada beliau untuk melakukan service dalaman memandangkan beliau tidak pernah melakukannya. Seperti yang kami beritahu sebelum ini, service dalaman seeloknya dilakukan setahun sekali ataupun sebaik-baiknya 6 bulan sekali. Ada sesetengah pelanggan kami masalah yang dihadapinya selesai setelah melakukan service dalaman. 



Masalah laptop Acer Aspire v5-471 wifi tak detect Cik Lyana ini dapat kami selesaikan dalam minggu yang sama. Beliau sangat berpuas hari dengan service dari OKCS SHAH ALAM dan kami sangat bersyukur kerana dapat menyelesaikan masalah Cik Lyana ini.

Jika anda mempunyai masalah yang sama seperti Cik Lyana ini, jangan segan untuk mengajukan soalan kepada kami di talian  >>>0182131633<<<.

Kami di OK COMPUTER SOLUTION SHAH ALAM membaiki semua jenis laptop ( From A to T = Acer to Toshiba )

WHATSAPP KAMI TERUS PUN BOLEH  >>>60182131633<<<

PM KAMI DI FACEBOOK >>>OK COMPUTER SOLUTION SHAH ALAM<<<

GOOGLE MAP  >>>OKCS SHAH ALAM<<<

WAZE >>>OK COMPUTERSOLUTION SHAH ALAM<<<

Atau datang terus ke kedai kami untuk memudahkan proses "face to face diagnose" : 

KEDAI KAMI BERLOKASI DI SEKSYEN 7 SHAH ALAM.
Tingkat 1, V1-26-A, Jalan Plumbum V7/V,
Pusat Komersial Seksyen 7,
Seksyen 7, 40000 Shah Alam,
Selangor


Comments

Popular Posts