SOLVED: ASUS A4424 TAK BOLEH CHARGED | OKCS SHAH ALAM

Encik Daniel Naim

Untuk testimoni pada kali ini, kami ingin berkongsi dengan anda kisah seorang pelanggan kami yang menghadapi masalah dan berjaya OKCS Shah Alam selesaikan dalam tempoh 3 hari sahaja. Encik Daniel Naim yang berasal dari Alor Setar Kedai ini datang ke kedai kami dan membawa laptop Asus A4424 tak boleh charged beliau yang baru dibelinya dalam tempoh 2 minggu yang lalu.

" Laptop saya tak boleh charged bila saya cucuk dengan charger. Kenapa ye? Padahal baru 2 minggu saya beli takkan dah ada yang rosak?".

Secara logiknya, kalau mempunyai masalah dalam tempoh 2 minggu dari tarikh pembelian dibuat, ianya masih lagi dalam tempoh warranty. Mendengar keluhan Encik Daniel Naim ini, technician kami tanpa membuang masa terus melakukan diagnose terhadap laptop Asus A4424 tak boleh charged ini. Ternyata apa yang dikatakan oleh Encik Daniel Naim ini benar. Ketika laptop Asus A4424 tak boleh charged ini disambungkan dengan adaptor laptopnya sendiri, tiada tanda yang menunjukkan battery laptopnya itu 'dicharged". Setelah itu, kami menggunakan adaptor dari kedai kami sendiri untuk kepastian punca laptop Asus A4424 tak boleh charged ini.

Encik Daniel Naim yang merupakan mahasiswa di KDU Glenmarie ini memberi tahu kami bahawa laptop ASUS A4424 tak boleh charged ini bukan dibeli terus dari center ASUS, malah di kedai yang menjual laptop semua jenama di sebuah mall. Sedikit peringatan kepada anda. Sekiranya anda ingin membeli gadget atau barangan elektronik itu bukan datangnya dari center, lihat, kaji dan baca terlebih dahulu review kedai itu sebelum membeli. Supaya apa? Supaya tidak terjadi kes seperti Encik Daniel Naim kita ini dan tidak lah duit anda melayang dengan barangan yang tidak berkualiti. 

Lebih menyedihkan, laptop ASUS A4424 tak boleh charged ini masih lagi dalam tempoh warranty. Sekiranya laptop mahupun segala gadget yang anda beli mengalami kerosakkan dan masih dalam tempoh warranty, pergi semula ke kedai tersebut untuk tuntut ganti rugi. Namun, sekiranya atas kecuaian anda sendiri, mana-mana kedai pon tidak akan tanggung lah jawabnya. 



Dalam tempoh 3 hari sahaja, kami sudah berjaya menggantikan adaptor laptop ASUS A4424 tak boleh charged beliau ini dengan yang baharu. Kami merasa lega kerana telah dapat bantu menyelesaikan masalah beliau ini dengan cepat dan beliau kini dapat menggunakan laptop ASUS A4424 beliau seperti biasa tanpa perlu risau sekiranya battery laptop habis.

Jika anda mengalami kerosakan pada laptop / macbook anda dan anda berada di sekitar kawasan Subang, Klang mahupun Shah Alam, kami di OKCS SHAH ALAM mampu untuk membantu anda dengan hati yang terbuka. Kami di OKCS SHAH ALAM juga ada menjual adaptor laptop untuk semua jenama. 

Sekiranya ada mempunyai masalah seperti Encik Daniel Naim ini, anda boleh terus hubungi kami di talian  >>>0182131633<<< .

WHATSAPP KAMI TERUS PUN BOLEH  >>>60182131633<<<

PM KAMI DI FACEBOOK >>>OK COMPUTER SOLUTION SHAH ALAM<<<

GOOGLE MAP  >>>OKCS SHAH ALAM<<<

WAZE >>>OK COMPUTERSOLUTION SHAH ALAM<<<

Atau datang terus ke kedai kami beralamat di:

KEDAI KAMI BERLOKASI DI SEKSYEN 7 SHAH ALAM.
Tingkat 1, V1-26-A, Jalan Plumbum V7/V,
Pusat Komersial Seksyen 7,
Seksyen 7, 40000 Shah Alam,
Selangor












Comments

Popular Posts