SOLVED: MACBOOK AIR A1466 SCREEN RETAK | OKCS SHAH ALAM



Assalammualaikum dan selamat sejahtera,

Pertama sekali, kami ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada anda kerana sudi singgah di blog kami seketika untuk membaca artikel kami. Terima kasih tak terhingga juga kepada mereka yang merupakan pembaca setia blog kami tanpa rasa jemu. Kami hargai anda :). 

Untuk artikel bagi testimoni pada kali ini, kami ingin berkongsi kisah seorang pelanggan kami yang merupakan pengguna Macbook Air A1466. Hah, kami yakin bila anda baca sahaja tajuk artikel pada kali ni, mesti persoalan yang bermain di fikiran anda ialah,

" Bukan ke harga tukar screen mahal? Tak berbaloinya, baik beli yang baru je kan?".

Ye betul, kebanyakan daripada kita berfikir begini. Namun, ada beberapa pelanggan kami yang sanggup membayar ratusan ringgit malah lebih daripada itu untuk membaiki laptop / macbook mereka. Kerana apa? Kerana bagi sesetengah pelanggan di OKCS SHAH ALAM, laptop / macbook tersebut mempunyai "sentimental value" yang tersendiri. Dalam erti kata mudah, mungkin laptop / macbook itu pemberian daripada orang tersayang jadi walau ianya rosak macam mana pon, sebolehnya tidak mahu gantikan dengan yang baru.  

Baiklah, tanpa membuang masa, kami akan kongsikan  kisah seorang pelanggan kami yang bernama Cik Shadia yang mempunyai masalah terhadap Macbook Air A1466 screen retak. Beliau mengajukan soalan di whatsapp kami adakah kami mampu untuk membantu beliau baiki masalah Macbook Air A1466 screen retak ini dengan tempoh masa yang singkat. 
                                                                                

Perbualan antara pekerja kami dengan Cik Shadia di aplikasi whatsapp


Macbook Air A1466 screen retak ini terjatuh ketika beliau sedang berjalan dan membawanya. Bila beliau bukak, screen Macbook Air A1466 beliau sudah ada kesan retak pada screen lcd. Sudah semestinya lah beliau terus google kedai repair screen macbook murah shah alam dan terjumpalah OKCS SHAH ALAM. 

Keadaan Macbook Air A1466 screen retak 

Macbook Air A1466 screen retak ini terjatuh ketika beliau sedang berjalan dan membawanya. Bila beliau bukak, screen Macbook Air A1466 beliau sudah ada kesan retak pada screen lcd. Sudah semestinya lah beliau terus google kedai repair screen macbook murah shah alam dan terjumpalah OKCS SHAH ALAM. 

Di sebabkan perkara ini, segala kerja beliau jadi tertangguh. Sedikit nasihat daripada kami, sekiranya anda berjalan kaki sambil membawa laptop pada jarak yang jauh, adalah lebih baik anda membawa laptop / macbook anda di dalam beg galas. Bukannya apa, sebagai langkah berjaga-jaga. Mana lah tau kot-kot tengah bersembang dengan kawan, bergurau tiba-tiba terjatuh. Hah kan dah satu masalah. Bukan sahaja masalah yang timbul, malah duit pon melayang.  

Kami meminta Cik Shadia yang mengalami masalah Macbook Air A1466 screen retak ini untuk datang ke OKCS SHAH ALAM bagi melakukan diagnose secara percuma oleh technician kami. Setelah di diagnose, memang benar Macbook Air A1466 screen retak ini mengalami keretakkan pada screen LCD dan harus diganti dengan screen yang baru. 

"Kak, untuk selesaikan masalah akak ni, kami perlu gantikan screen yang dah retak ni dengan yang baru. Tapi kos nya agak tinggi namun ada warranty dari kami". 

Mendengar penjelasan daripada pekerja kami, Cik Shadia berfikir agak lama sama ada untuk meneruskan ataupun tidak. Namun, oleh kerana sayangkan Macbook Air A1466 screen retak ini, Cik Shadia bersetuju untuk meneruskan membaiki Macbook Air A1466 screen retak ini. Oleh kerana beliau ingin kan dalam tempoh masa yang singkat, kami berusaha untuk menyelesaikan masalah Macbook Air A1466 screen retak ini secepat yang boleh.

Masalah Macbook Air A1466 screen retak ini dapat kami selesaikan dalam tempoh kurang dari seminggu. Agak lama anda rasa tempohnya? Hal ini kerana untuk masalah screen ini memang mengambil masa sikit. Kenapa? Kerana untuk membuka screen yang lama itu perlu berhati-hati. Tidak boleh gopoh-gopoh.

Perbualan antara pekerja OKCS SHAH ALAM dengan Cik Shadia di aplikasi whatsapp 

Beliau begitu teruja dan sangat bersyukur kerana masalah ini dapat diselesaikan dalam tempoh yang agak singkat. Kini, beliau dapat melakukan segala kerja yang tertangguh tanpa sebarang gangguan pada Macbook Air A1466 screen retak ini. Jika anda mempunyai masalah sama seperti yang dihadapi oleh Cik Shadia ini, jangan segan silu untuk hubungi kami di talian >>>0182136133<<<

Kami di OKCS SHAH ALAM juga menyediakan khidmat ganti screen untuk semua jenis jenama ^_^


WHATSAPP KAMI TERUS PUN BOLEH  >>>60182131633<<<

PM KAMI DI FACEBOOK >>>OK COMPUTER SOLUTION SHAH ALAM<<<

GOOGLE MAP  >>>OKCS SHAH ALAM<<<

WAZE >>>OK COMPUTERSOLUTION SHAH ALAM<<<

Atau datang terus ke kedai kami untuk memudahkan proses "face to face diagnose" : 

KEDAI KAMI BERLOKASI DI SEKSYEN 7 SHAH ALAM.
Tingkat 1, V1-26-A, Jalan Plumbum V7/V,
Pusat Komersial Seksyen 7,
Seksyen 7, 40000 Shah Alam,
Selangor














Comments

Popular Posts