DEKSTOP DELL TAK BOLEH ON | OKCS SHAH ALAM

Assalammualaikum dan selamat sejahtera,

Seringkali anda lihat kami di OKCS Shah Alam menulis artikel tentang kebaikan dan kelebihan sekiranya anda melakukan service dalaman. Jika anda merupakan pembaca blog kami, sebelum ini kami banyak kongsikan kepada anda kesan sekiranya laptop / macbook tidak melakukan service dalaman kan? Untuk artikel pada kali ini agak berbeza sedikit. Kerana kami akan berkongsi dengan anda kesan dekstop tak pernah service.

Seorang pelanggan baru, Puan Yati telah datang ke OKCS Shah Alam dengan membawa dekstop dell tak boleh on beliau dengan ingin mencuba nasib sama ada kami mampu untuk membaiki ataupun tidak. 

" Setiap kali akak tekan power button on, dia on sekejap lepas tu terus mati. Kenapa ye dik?".



Puan Yati yang merupakan seorang pekerja di sebuah syarikat perniagaan memaklumkan kepada kami dekstop dell tak boleh on ini telah digunakan selama 20 tahun. Apa yang memeranjatkan kami, beliau memberitahu kami dekstop dell tak boleh on ini tidak pernah melakukan service dalaman sepanjang 20 tahun ia duganakan. Dapat kah anda bayangkan habuk di dalamnya? 

Kami meminta Puan Yati untuk tinggalkan dahulu dekstop dell tak boleh on ini di OKCS Shah Alam supaya technician kami mampu untuk melakukan diagnose terlebih dahulu. Setelah dibuka, terkejut kami melihat begitu banyak habuk yang terkumpul di bahagian dalam dekstop dell tak boleh on ini. Apa yang lebih teruk ialah habuk yang tebal itu telah menutupi permukaan motherboad dekstop dell tak boleh on ini. 



Untuk masalah " tak boleh on" ini selalunya kami mampu untuk membaikinya iaitu dengan membaiki di bahagian motherboard. Jika anda ada baca artikel kami sebelum ini, ramai pelanggan kami yang mengalami masalah tak boleh on terhadap laptop mereka, ada di antaranya hanya dengan service sahaja masalah "tak boleh on" mereka dapat diselesaikan. 

Namun, bagi kes seperti Puan Yati ini, kerana habuk itu telah terlalu lama berkumpul dan menjadi tebal di dalam dekstop dell tak boleh on ini, ianya membuatkan kami agak sukar untuk membantu menyelesaikan masalah Puan Yati ini.


Habuk telah menutupi bahagian motherboard

Ketika beliau datang ke kedai kami untuk mengambil semula dekstop dell tak boleh on ini, technician kami memberi keterangan kepada Puan Yati kelebihan jika beliau melakukan service terhadap dekstop ini dari dulu lagi. Kami di OKCS Shah Alam bukan sahaja membaiki kerosakan pada laptop / dekstop anda. Tapi kami juga memberi tips, nasihat dan pengetahuan tentang segala info berkaitan dengan masalah anda. 

" Ohh baru akak tahu perlu lakukan service dalaman, selama ini akak tak tau. Sayang lah tak boleh baiki, dekstop ni banyak berjasa pada syarikat kami ( 20 tahun )". 

Kesimpulan untuk artikel pada kali ini ialah jika anda merupakan pengguna terhadap sesuatu barang, sudah pasti anda ingin ianya bertahan dalam jangka hayat yang panjang. Oleh itu, dapatkan tips penjagaannya dengan betul supaya ianya dapat bertahan dengan lebih lama. 

Jika anda mempunyai sebarang persoalan dan pertanyaan terhadap laptop / dekstop / macbook mahupun Imac anda, boleh hibungi kami di talian >>>0182131633<<<.

WHATSAPP KAMI TERUS PUN BOLEH  >>>60182131633<<<

PM KAMI DI FACEBOOK >>>OK COMPUTER SOLUTION SHAH ALAM<<<

GOOGLE MAP  >>>OKCS SHAH ALAM<<<

WAZE >>>OK COMPUTERSOLUTION SHAH ALAM<<<

Atau datang terus ke kedai kami untuk memudahkan proses "face to face diagnose" dan memudahkan anda jika ingin bertanyakan soalan kepada kami :

KEDAI KAMI BERLOKASI DI SEKSYEN 7 SHAH ALAM.
Tingkat 1, V1-26-A, Jalan Plumbum V7/V,
Pusat Komersial Seksyen 7,
Seksyen 7, 40000 Shah Alam,
Selangor



Comments

Popular Posts