SOLVED: LENOVO G400S KEYBOARD TAK FUNCTION | KEDAI REPAIR LAPTOP SEKSYEN 8 SHAH ALAM



Cik Syifa

Assalammualaikum dan selamat sejahtera kepada pembaca setia blog OK COMPUTER SOLUTIONS SHAH ALAM. Terima kasih kerana sudi singgah seketika untuk membaca artikel terbaru daripada kami. Semoga segala tips dan perkongsian yang kami berikan kepada anda selama ini serba sedikit dapat memberi pengetahun yang baru dan membantu anda. 

Baiklah, untuk artikel pada kali ini kami ingin berkongsi dengan anda kisah salah seorang pelanggan kami yang telah berjaya kami selesaikan masalah beliau. Malah, dengan hanya mengambil masa sehari sahaja. 

Cik Syifa yang merupaka seorang pekerja di sebuah organisasi ini mengahadapi masalah laptop Lenovo G400S keyboard tak function. Hah pening lah kepala sis ni kalau keyboard tak function. Memang payah lah nak buat kerja kan? Dan yang lebih merisaukan beliau, laptop Lenovo G400S keyboard tak function. ini ingin diberikan kepada adik beliau memandangkan adiknya dapat melanjutkan pelajaran di sebuah IPT. 

Tanpa membuang masa dan rasa yakin dengan OKCS SHAH ALAM, Cik Syifa datang ke kedai kami dengan membawa laptopLenovo G400S keyboard tak function.beliau dengan harapan kami mampu untuk menyelesaikan masalah beliau ini dalam tempoh masa yang singkat. 

" Dik, laptop akak keyboard button delete, enter dengan shift tak function lah. Macam mane ye solution?".

Button yang tak function pada Lenovo G400S keyboard tak function ini ialah button yang wajib kita gunakan. Memang boleh kalau nak guna external keyboard untuk sementara waktu. Cuma kalau adik kepada Cik Syifa ni nak gunakan laptop dalam kelas, takkan lah nak heret external keyboard tu kan?

Pasti ada yang tertanya-tanya bagaimana isu Lenovo G400S keyboard tak function boleh terjadi. Hah, antara puncanya ialah kerap menggunakan button yang sama setiap kali menggunakan laptop. Ini kebiasannya yang dihadapi oleh gamers kerana hanya beberapa button sahaja yang digunakan. Dan antara punca lain ialah menggunakan button keyboard terlalu kuat.


Kami di OKCS SHAH ALAM akan update makluman terkini tentang laptop anda dari semasa ke semasa. 

Masalah laptop Lenovo G400S keyboard tak function ini kami selesaikan hanya dalam masa sehari sahaja. Memandangkan stock keyboard baru sahaja sampai, memang nasib bertuah Cik Syifa lah. Technician kami terus gantikan keyboard Lenovo G400S dalam tempoh beberapa jam sahaja. 

Setelah menukar Lenovo G400S keyboard tak function. ini dengan keyboard yang baru, kami melakukan testing dahulu untuk memastikan semua button pada keyboard laptop Lenovo G400S yang baru ditukar berfungsi sepenuhnya. Untuk pengetahuan anda, kami di OKCS SHAH ALAM bukan sahaja membaiki dan menajaga laptop anda, tapi kami juga membersihkan pada bahagian screen dan juga body laptop anda. Mengapa? Untuk memastikan service kami berkualiti dan memuaskan hati para pelanggan kami. 

Alhamdulillah, satu lagi masalah pelanggan kami telah berjaya kami selesaikan. Cik Syifa sangat berpuas hati kerana kami telah berjaya menyelesaikan masalah beliau dalam masa sehari sahaja. Kini, Lenovo G400S keyboard tak function. sudah tidak merungsingkan beliau lagi. Di OKCS SHAH ALAM juga sebelum kami serahkan kepada anda, kami akan maklum kepada anda apa yang telah kami baiki terhadap laptop anda. Bukannya apa, suapaya anda sebagai pelanggan kami tahu apa yang kami lakukan terhadap laptop anda. 

Feedback daripada Cik Syifa yang sangat berpuas hati dengan service dari kami di OKCS SHAH ALAM

Jika anda menghadapi masalah yang sama seperti Cik Syifa ini, jangan segan dan silu untuk hubungi kami di aplikasi whatsapp atau lebih mudah datang sahaja terus di kedai kami.Semoga artikel pada kali ini serba sedikit dapat membantu anda dan memberi ilmu pengetahuan yang baru kepada anda.


Comments

Popular Posts